Everybody wants to know my name.

Jaha, ännu en vecka har gått och äntligen är det lördag, right ?
Dagen började med att jag klev upp kvart över 8 eftersom jag skulle vara uppe i sjöbohallen klockan 9 och kolla lite på småtjejerna när de spelade cup. Jag stannade bara de 3 första matcherna men de vann alla utav dem och då är man mäkta stolt, mest för att de visade sån vilja och kämparglöd när de är ute på plan. Sen blir det allitd massa kramande med dem små och det är guld :) Efter det drog jag hem och satte igång med pluggandet och jag har sutit med psykologin tills nu men kände att jag kunde få ta en liten paus och skriva blogg, eftersom jag faktiskt ännu inte gjort det idag.

Just nu kollar jag ut genom fönstret och ser det underbara vädret så jag funderar seriöst på att gå ut lite, bara sitta för mig själv och tänka samtidigt som min musik ljuder i öronen, eller eventuellt dra med mig gitarren ner i parken och spela lite för mig själv och allt av det ingenting som är runt omkring mig. Hade det inte varit underbarast så säg!

Justja, bara för att, så kom jag på att jag har en del rädslor/fobier + egendomligheter:
1. Jag har äcklig fobi för spindlar. Jag vet inte ens varför för dem är inte farliga.
2. Jag är rädd för porslinsdockor och clowner, dem är scary.
3. När det blåser kraftigt ute är jag redigt rädd för att gå vid flaggstångar önskandes att de inte ska blåsa ner och falla över mig.
4. När jag ska gå över gator står jag oftast en bit ifrån övergångsstället så att det ser ut som att jag inte ska gå över, väntar tills det blir tomt från båda hållen och går över gatan först då.
5. När jag önskar något, låt säga när klockan slår 22:22, så kan jag inte bara slänga ur mig en önskning, utna måste förklara den genomförligt så att det inte blir någon "missuppfattning" när det gäller inblandade personer/föremål etc.
6. När jag står och väntar på något brukar jag oftast stå vanligt med vänsterfoten men vika högerfoten så jag står på dennes yttersida.
7. Jag klarar inte av folk som tror sig veta vad jag tycket, tänker eller känner i olika situationer, eller när de lägger ord i munnen på mig som t.ex: "Men det är ju så du menar", utan att jag uttalat mig om saken.
8. Jag kan inte sitta still med exakt alla kroppsdelar när jag lyssnar på musik, oavsett om stycket är bra eller inte så måste jag hålla takten med antingen en fot eller en hand.

Bland andra.

Läste rico bejbs blogg nyss och han tog också upp det här med att folk tror de känner någon men i själva verket gör de inte det. Han lade kasnke inte upp det lika grundligt eller irriterat som jag gjorde, men jag håller med honom och känner igen mig i känslan.

Jag har för mig att det var något mer jag skulle få sagt som jag gått och funderat på men det dyker väl upp igen om det skulle visa sig vara viktigt.

Hur som helst så är jag fortfarande rätt motivierad när det gäller skolarbetet. Jag ska fixa mina mofo exams och få mitt diplom. Det svåraste blir givetvis psykologin med tanke på att frågorna är skriva på rena grekiskan typ, så bara man inte missuppfattar och vet vad de är ute efter så ska det väl gå vägen. Nu känner jag mig lite mer inne på the learning perspective iaf. Ska ta mig igenom de 2 andra häften imorn tänkte jag om jag hinner, annars får jag offra måndagen till det också. Sen är det en hel kemi vecka som gäller. Veckan efter det är det enbart matte. Sen använder jag sista veckan till att gå igenom alla tre ämnena kvickt och därefter kör våra fruktade, men för min del efterlängtade exams igång. De andra tre ämnena, vilka är engelska, svenska och geografi, kommer jag plugga mer på under den ca 1,5 lediga veckan jag har i mitten av mina sista examens prov. Gosh, vad skönt det ska bli att få slut på allt för en gångs skull och hitta tillbaka till det som en gång kallades liv, mitt liv. Men som sagt, för tillfället så har jag inte det liv jag hade velat och det är bara att offra 8 veckor till, och det ska vägen. Jag ska börja med att läsa ut juloratoriet, eller "bajsoratoriet" som hånni så fint beskriver Göran Tunströms berömda verk, så att ajg är klar med det iaf, det blir nog bra.

Måste fixa liiiite ny hardcore musik märker jag, eller först lyssna igenom det jag har och rensa för det kommer finnas de där guldkornen man alltid hoppas på. Även om det bara är en låt av 20 som passar in på den bemärkelsen så är det värt letandet, dock är jag typen som blir helt förälskad i låten och spelar sönder den på ett par veckor. Låtar som fortfarande inte lyckats spelas sönder för mig är givetvis cascadas låtar och "Tess - Breathless", det är galet vad den låten har betydelse, känsla och . . allt.

Blir nog lite uppdatering senare efter bokläsningen, som eventuellt sker på uteplatsen (?), något måste jag se fram emot. Pathetic.

image44
Älskade tattare, i vår älskade park <33333 
06-10-2007. . .


Peace out!

"Can't believe I've been keeping this secret inside for so long. I only wanna be with you."

Kommentarer
Postat av: Bengi

Tattare now and forever!

2008-04-05 @ 23:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0