Ibland känns himlen stjärnklar, fast den inte är det.

Nu skippar jag låttexterna till rubrik och fortsätter endast med det som avslut, rubriken säger ju allt om inlägget (kanske inte mina trots allt) men ändå, och då borde även de vara personliga. Raden i sluten är mer som den extra touchen, precis som grädde är till varm choklad. You get the point.

Idag kommer ni inte förstå mitt inlägg, och det är meningen, för jag tror det är så.

Jag gick och funderade på min noja för nummerplåtar på bilar. Nog är det dumt, men en sådan lite sak kan få tankarna att snurra åt precis andra hållet, det kan göra mycket i all tystnad, speciellt om man går själv. Just nu gör den mycket, den och min kärlek för platser och föremål på mina random men ack så speciella promenader all by myself. Jobb-promenaden brukar vara för stressig för att hinna med mer än att tänka på klockan, men ändå, då finns det anledningen. Det är som nu dock, inte vid bloggen, men vid tidpunkten som det liksom lossnar lite. Det tar tid för all sand i timglaset att rinna ner om man bara låter det göra det lite för varje dag, men någon dag trillar inga fler sandkorn ner; då börjar man om. Just nu är mitt timglas ganska nära att vändas på. Jag hade sand för ett halvår. Snart ser jag fram mot det nya halvåret och det som väntar & följer med. Just nu vet jag inte redigt om alla mynt har trillat ner korrekt för jag lurar inte bara mig själv, andra får nog lida en del men jag försöker bättra mig. Jag ser fortet varje dag. Det är nu jag ska intala mig att minnen är till för att påminnas. Knuffen, klart den kommer springa förbi näthinnan om ett halvår den också. Precis som parken i oktober, juldagen på trägårn -07, studenten. . och alla andra minnen som sitter fast. Det är mest allt som snurrar i huvudet nu. Ni som gör mig så grymt förvirrad att jag varken vet in eller ut. Och vad jag än gör så märker jag att det är någon som inte glädjs utav det, därför tar jag mig tillbaka till det som brukade vara för det är enklast.

Ja. Jag visste, men jag förstod inte. Jag förstår inte.
Och en sak är nog mest skrattretande. Lördag kommer bli intressant, för om jag inte har helt fel, så blir jag mest trött på allt. Jag ska bara hålla mig i skinnet, så löser det sig nog.
Man får inte allt men jag fick något och här sätter jag punkt.

Imorn blir det ändring på saker och ting + att jag träffar mitt Sepe<3



Peace out !

"I fell right through the cracks, and now I'm trying to get back."

Kommentarer
Postat av: Bengi

Tror inte jag förstår heller, ingenting av det som hänt sommaren -07 och framåt. Vår så vanliga och lugna värld blev upp och nervänd, förändrar och annorlunda. För stunden, eller vissa stunder har det varit bra, riktigt bra. Men mestadels jobbigt, konstigt och smärtsamt..

Men det är väl så det ska vara antar jag, du finns kvar i alla fall <3

2008-11-30 @ 22:56:25
URL: http://thetruthmakesnonoise.blogg.se/
Postat av: Ida

Hehe, har du fått lite inspiration av IB litteratur här eller?



Idag kommer ni inte förstå mitt inlägg, och det är meningen, för jag tror det är så.

- Processen - Kafka



Ja. Jag visste, men jag förstod inte.

- Ett Drömspel - August Strindberg



2008-12-01 @ 21:49:26
URL: http://idagunnarsson.blogg.se/
Postat av: Ida

Hehe, har du fått lite inspiration av IB litteratur här eller?



Idag kommer ni inte förstå mitt inlägg, och det är meningen, för jag tror det är så.

- Processen - Kafka



Ja. Jag visste, men jag förstod inte.

- Ett Drömspel - August Strindberg

2008-12-01 @ 21:50:19
URL: http://idagunnarsson.blogg.se/
Postat av: Lil' Emo

haha va, finns det med i deras bäcker, eller va ? XD <3

2008-12-01 @ 22:53:15
URL: http://lilemo.blogg.se/
Postat av: Ida

nope inte exakt, men lite av tanken :p Processen läste ni väl? Ungefär det hela boken gick ut på ;)

2008-12-02 @ 21:20:21
URL: http://idagunnarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0