If I'd stop trying, I'd have nothing to lose.

Jo, jag slutar försöka och ser om jag vinner på det ändå :)
Jag ska nog spara alla mms-bilder i min inkorg i telefonen och radera ALLA sms.
Det är för jobbigt att skriva ner alla, och lättare att minnas det som var.
Smsen från förra hösten och den här sommaren har jag nere i mobilen, resten behöver jag inte. Resten vill jag inte läsa en gång till, jag måste lära mig att släppa taget om det gamla någon gång och ta dagen som den kommer.
That's it. Nu får resten av alla sms som skrivs ner i boken vara minst lika viktiga som de som redan står. Jobbigt är det men när det här inlägget är klart så finns det inga sms i min inkorg och jag kommer fortsätta på det sättet. Första gången ever jag inte har ångest över att göra det, haha, gud vad löjligt.

Okej och folk vet att Nathalie ringde idag (och igår) och, alltså du gör något med mig som jag inte kan förklara. Du får mig mest glad i hela kroppen och även om vi i princip aldrig pratar i tele för att jag oftast "dissar" (haha) som med alla andra, så lär det inte inträffa så mycket, så du får ringa så mycket du vill. Du gör mig glad och jag ser mest fram emot nästa gång :) Bara så du vet. Thousand foot krutch - Breathe you in. Gosh, den är ju så din :)

Happi är jag.

Sen har det varit en bra dag på jobbet. Jag jobbade över för att göra klart ett arbete som skulle vara klart innan lunch imorn men jag sa till Johan att jag kunde jobba över. Han blev paff för ingen brukar vilja det sa han så det var nog grymt uppskattat :) Mihi. Stjärnklart var det på vägen hem och jag stannade till i parken för att kolla lite upp mot himlen. Innan dess när jag precis traskat förbi OKQ8 macken, lite innan "tunneln", så fick jag en klump i magen. Jag vrider på huvudet för ofta när jag måste fokusera på vad jag har framför mig istället för att blicka åt sidorna. Men jag saknar det lite. Det var som när man gick i fyran, precis som jag och Ch diskuterat, det räckte med att få se, så var man lycklig. Och nog pirrade det lite varje gång, jag vågade ju trots allt inte.

Jobbet var det ja. Ch kom tillbaka igår efter att hon slutat och hade med sig sina två barn; Axel 10år och Stina 6år. För de hade sagt att de ville se hennes jobb och vem Emelie var och de var så söta att jag dog. Jag glömde av att jobba och pratade lite med dem istället, haha. Sen fick jag höra att Axel hade tyckt att jag var söt och lilla Stina var ju underbar. Jag hade mina Lee jeans och det är ju lite trasiga för, jag vill ha de så och;
Stina: Mamma, varför har Emelie hål på sina byxor. Kan hon inte köpa hela?
Ch: Men det är modernt tror jag att ha det så.
Stina: Jaha, annars kan hon få min veckopeng om hon vill.
Alltså jag dog på att hon var så söt. Jag ville ta med dem hem <3

Imorn blir det kanske knalle en sväng efter jobbet. Jag vejt ikke ännu. Det beror lite på, eller om vädret tillåter så tar jag en vinterpromenad till mitt kära vattentorn och tillbaka. Längesedan jag var där nu. Minns mest gången jag lämnade dig vid trappan och sa att allt kändes fel, det är ett mindre bra minne. Men filten och förflyttningen till klätter-rutsch-saken var mys. Och jag önskar att jag kunde ta tillbaka sommaren, våren, då allt var lite förbjudet och konstigt. Men jag gillade det, skarpt. Fast jag vill inte, minnen är minnen. Jag bara längtar efter kommande våren och sommaren, för jag vet att våren snart är här. Värme, sol, liv ute. En filt vid vattentornet, en gitarr och lite ensamhet. . på tu man hand. Ge mig kanske :)

Helgen kommer nog bli bra iaf. Spendera lördagen med lille Far, Anders, Martina och Theograbben i Jönköping på A6 och Ikea ser det ut som nu. Mihi. Pappa hade sötaste idén till mitt rum och jag blev så paff att det kom från honom; en smalhylla för ljushållare och värmeljus under mitt "höga" fönster. Han är så mysig, haha <3 så jag hoppas jag finner det jag söker :)

Sen vill jag verkligen inte ha "det där". Det förstör ju bara för mig själv och andra. Jag kan inte ändra på mig själv, jag är den jag är och även om jag ber om ursäkt för det så får ni helt enkelt ta det. Jag vet vart jag vill vara, jag vet vilket tåg jag vill sitta på, vilken famn jag vill möta och vilket leende jag vill ha precis intill mitt. Räcker inte det ? Bleh, nej det gör det nog inte. Men för någon gör det, för mig gör det. Jag kan spendera 4-5 timmar för att bara stanna i 10 minuter, så jag funderar på det. Snart, verkligen för det går för lång tid hela tiden tror jag. Fast jag tjatar. Men jag såg något. . något som fick mig att förstå kanske.
Fast jag tjatar.

Jag borde lägga ner skrivandet för kvällen och dra mig mot sängen. Alltför lite sömn det senaste 2 nätterna och det beror på en hel del saker, så jag kan ju få sova ikväll iaf :)


Och jag säger; Godnatt folket.

Peace out !

"Use me as you will, pull my strings just for a thrill."

Kommentarer
Postat av: Johanna

Plåstret på foten ^^ <3

2008-12-02 @ 23:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0