I'm such a fool.

Först vill jag börja med några små men betydelsefulla ord:
Jag vet vad vänskap är & jag vet vad kärlek är.
Med dig finns den där otroligt sköna kombinationen av de båda.
Man hör ofta talas om hur någon får ner en på jorden, får en att stå stadigt och hitta sin plats.
Du får tvärtom mina fötter att lyfta från jordytan, känna mig fri ifrån allt jag inte vill känna till.
Jag vet inte hur du gör, men du lyckas varje gång.
Känna att jag vet vart jag har dig, nära, men ändå på det avståndet som behövs ibland.
Jag vet att jag kan vara en katastrof. Jag håller mig undan saker jag inte kan:
Köket, elektronik, duka, städa. . listan kan göras lång.
Jag vet bara, precis som andra i min närhet fått höra, att jag är så sjukt glad över att
du är en stor del av mig själv. Och jag tänker inte punkta ner alla gånger du varit där för mig,
fått mig på bra humör, fått mig att stå upp när jag ändå vill falla osv. för du och jag vet att det är för
många gånger och jag vet vad det betytt för mig.
Jag behövde det här, och jag behöver dig. <3
/ Frugan.

Jag har funderat och gör det även extra mycket till "Pont Aeri - Sweet Revenge".
Texten tilltalar mig någon enormt och ger mig en känsla av . . något jag inte
visste fanns hos mig själv. Det är ändå den där texten, den där rösten, som jag själv
borde ha inom mig, men innan den existerar där så har jag låten under tiden.
Jag förstår inte varför jag reagerar så dramatiskt på det som händer runt omkring mig. Jag och sussi pratade iofs om det ikväll och jag fick väl lite klarhet i att det inte var orden som satte sig mest, det var att jag kände mig minst förberedd, trots aningar. Men jag behöver inte känna såhär. Jag vill inte känna såhär. Jag kommer inte känna såhär. Jag har fått klarhet i min vardag och det finns andra saker som är viktigare att reflektera över istället för något som snarare är ett faktum. Jag har själv tänkt tanken men det sista som dör hos en människa är hoppet och jag litade på det, den här gången. Vad vore jag utan någonting att hoppas på ? Förmodligen ingenting. Men allt borde ges sin chans och den gavs till det här. Klockan är nu 00:00, bara för att kommentera det och jag behöver inte önska mer. Jag fick ut det jag ville utav mina K-brunnar och inser nu att; det var bra & du kommer fortfarande vara lika bra i mina ögon.
"That is just another chapter of my life."
Men det kommer vara ett viktigt.

För att gå över till mer random saker som jag inte har lika mycket att säga om men som ändå kan tas upp för andras intresse, så vill jag som första punkt börja med:
Tatuering: Jo jag är väldigt sugen på att göra en till nu och jag har iofs sagt att jag ska göra en tillsammans med min mamma, men har även fått med mig en till. Jag håller din hand om det skulle behövas. Jag är inne på att göra den i nacken eller i området kring skulderbladet så vi får se helt enkelt och jag har väl lite idéer om vad det kan tänkas bli. Nu kom jag även på att jag ska kolla upp låttexter från Cascada. Kärlek.
Västerås: Jag försvinner förmodligen bort måndag - torsdag nästa vecka. Det är inte spikat ännu men jag och bror åker nog upp för att hälsa på lillebror, storebror, mamma & mormor + fler. Det kan behövas komma bort lite, speciellt nu. Jag vet inte, men sen saknar jag de grymt mycket också så jag vill verkligen dit, det skulle vara underbart. Västerås har blivit lite utav en frizon de senaste åren, som min egna bubbla där jag försvinner lite trots att jag är omringad av folk. Knappt någon kontakt med Borås eller andra förutom via sms. Det är skönt, och ta inte illa upp, men ibland behöver jag det.
Lägenhet: Jag ska söka jobb och får jag något jobb där jag kan känna mig lite säker på en plats så kommer det kollas efter en lägenhet snarast tror jag. Missförstå mig inte; det är bekvämt att bo hemma men jag behöver plats för enbart mig själv när jag vill, kunna ta hand om mig själv. Sen vet jag inte hur jag ska klara mig med spindlarna som kan förekomma men om jag har en dammsugare vid flytten så kan jag använda den och då är det lugnt. Matlagningen vet jag inte heller hur den kommer gå men jag får se till att ha en kokbok redo vid flytten för läskunnig är jag iaf. Städa kan jag och resten fixar sig. Men jag behöver en snarast.

Nu är jag lite less på bloggen och ganska trött, blev inte mycket sömn inatt av diverse anledningar.
Blir nog uppdatering imorn bitti.



Peace out!

"Let the rain fall down, and take me away, 'cause I don't wanna be without you."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0